apa ada dengan krismas..??

yang aku paham..
krismas ni sambutan ulang tahun kelahiran nabi isa di mana sebelum keputeraanya tahun dikira sebagai sebelum masihi..

kenapa masihi..??
susah mau jawab tu..sebab aku malas nak google untuk mencari maksud sebenar maka aku citer yang aku paham je la ye 😉
bahawasanya kita umah islam memanggil nabi isa sebagai isa al-masih
mungkin dari situ disangkutkan perkataan masihi

bagaimana plak dengan santa claus..??
haaa…
yang ni pun aku tak tau nak jawab.
sama la jugak dengan gantung stokin dengan harapan santa claus akan bagi hadiah..
pada aku la kan (jangan marah ye)..kisah santa bagi hadiah tu mungkin sengaja dicipta untuk menyeronokkan kanak-kanak (baca:anak) yang mana semua  ada impian untuk mendapat hadiah..
jadi si ayah dan sang ibu cuba untuk tunaikan hasrat anak pada malam tu

dahtu..apa yang aku buat di malam krismas ni..awat tak tido lagi..takkan nak tunggu santa gak kot..??
hehe..aku seronok dengan mekbuk dan masih lagi cuba untuk serasikan diri dengan laptop ni..
wish to be a poweruser of mekbuk someday (baca:tahun depan)

5 thoughts on “apa ada dengan krismas..??

  1. Assalamualaikum w.b.t.

    1. Rumah batu dah ada.
    2. Mutu (baca:motosikal) dah pun ada. Laju tu.
    3. Laptop idaman (baca:mekbuk) dah ada.
    4. ? Gadis pulak ?

    Aku dan Ayu, serta keluarga mendoakan kamu mendapat pasangan yang membahagiakan dan memenuhi syariat.

    Jutaan penghargaan atas segala bantuan. 🙂

Sudikanlah lontar komentar anda :)